Cukinie faszerowane ryżem

To propozycja na nieskomplikowany a pyszny obiad lub kolację.


Cukinie faszerowane ryżem


Cukinie uwielbiamy. Najpyszniejsze są oczywiście te zbierane latem na własnej działce.


Ale także dobrze smakują te kupione w markecie w połowie stycznia.


Przygotowanie całości trwa trochę ponad pół godziny.


 


Składniki:


* 3 niewielkie cukinie


* pół woreczka ugotowanego ryżu


* 20 dkg wędzonego boczku


* cebula


* 2 ząbki czosnku


* czerwona papryka


* pół pęczka natki pietruszki


* kilka plastrów żółtego sera


* sól, pieprz


 


1.       Cukinie kroimy na połówki, wydrążamy miąższ, solimy, układamy w żaroodpornym naczyniu. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150⁰C przez 15 minut.


2.       Boczek kroimy na kosteczkę i podsmażamy na patelni.


3.       Cebulę i czosnek drobno siekamy (ja używam do tego zmyślnego urządzenia do krojenia cebuli, gdyż zwykle płaczę już przy obieraniu), podsmażamy razem z boczkiem.


4.       Dodajemy ugotowany poprzednio ryż oraz drobno pokrojoną paprykę i pietruszkę. Doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy. Farsz jest gotowy.


5.       Wyciągamy z piekarnika wydrążone cukinie, które są lekko „al dente”, wypełniamy przygotowanym farszem, układamy na nie plasterki sera, podkręcamy piekarnik do 180⁰C i pieczemy kolejne 15 minut.


 


Tak przygotowane cukinie nie są zbyt kaloryczne a dają uczucie sytości. Aby je jeszcze bardziej „odchudzić” można zupełnie zrezygnować z żółtego sera i wybrać chudszy boczek. Ja nie zrezygnowałam, boczek był tłusty i cukinie wyszły przednie. Polecam!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Publikacja z 13 stycznia 2020
Więcej na temat: warzywa, zdrowy obiad